Radang selaput dada adalah lebih lanjut mengenai Sistem Imun Anda

Radang selaput dada adalah lebih lanjut mengenai Sistem Imun Anda

Radang selaput dada, seperti mana-mana penyakit, adalah lebih lanjut mengenai sistem imun anda, atau kurang, daripada ia adalah mengenai penyakit itu sendiri. Kawasan yang terjejas, dalam kes ini paru-paru anda, hanya merujuk kepada kawasan peribadi kelemahan. Bagi anda ia adalah paru-paru anda. Untuk orang lain ia mungkin sendi mereka. Dan untuk orang lain ia mungkin kulit mereka.

Untuk apa-apa penyakit, apa sahaja label, ia hanya mengambil memegang anda jika sistem imun anda teruk terjejas. Sistem imun yang sihat tidak akan membenarkan apa-apa penyakit, radang selaput dada termasuk, untuk mendapatkan memegang anda.

A imuniti munasabah sihat boleh membenarkan kemasukan penyakit, tetapi gejala-gejala akan menjadi ringan, kecil masalah dan ia akan mudah dan cepat diselesaikan.

Jadi, anda perlu melihat berusaha untuk meningkatkan sistem imun anda, jika anda mahu menjadi sihat dan tahan penyakit secara umum.

Terdapat beberapa cara yang boleh anda lakukan ini.

Menggunakan rawatan homeopati untuk sebarang isu kesihatan. Homeopati berfungsi dengan membina sistem imun anda.
Makan dengan baik. Banyak buah-buahan dan sayur-sayuran segar. Potong cepat, ringan dan makanan yang diproses, termasuk minuman ringan.
Mendapat sekurang-kurangnya satu jam matahari pada kulit yang terdedah memberikan anda vitamin yang amat diperlukan D.
Mengubah apa-apa tabiat yang diperlukan untuk mendapatkan tidur yang berkualiti yang cukup.
Keluar ke alam semula jadi sekurang-kurangnya sekali sehari. Mungkin anda boleh menggabungkan ia dengan sedikit senaman dan 'anda' masa dengan berjalan kaki setiap hari di taman tempatan anda.
Dengan sistem imun yang sihat, radang selaput dada anda atau apa sahaja kelemahan anda, mungkin menjadi lebih lembut, sehingga ia hilang sama sekali.

Dengan mengambil tanggungjawab untuk kesihatan anda sendiri, anda memulakan pada perjalanan penemuan diri.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar