Makanan dan batu karang - A Penyembuhan batu hempedu Menggunakan Diet Anda

Makanan dan batu karang - A Penyembuhan batu hempedu Menggunakan Diet Anda

Pernahkah anda dianggap bagaimana makanan dan batu karang yang berkaitan? Anda mungkin tahu bahawa salah satu penyebab batu karang adalah makanan yang anda makan. Batu kolesterol terbentuk daripada makanan kolesterol tinggi dan makanan yang menggemukkan.

Tetapi fikiran kamu bahawa badan anda juga boleh membalikkan kesan daripada diet yang miskin. Dalam erti kata lain, anda sebenarnya boleh mula anda mengubati batu hempedu dengan makan makanan yang betul dan mengelakkan makanan yang tidak baik. Dalam artikel ini anda akan belajar tentang kepentingan makanan dan memerangi batu karang.

Diet dan batu karang

Menyesuaikan diet anda adalah penting untuk kesihatan anda secara keseluruhan tetapi juga mengubati dan mengawal penyakit ini. Ia adalah penting untuk mengelakkan apa-apa makanan yang anda mungkin alah kepada. Jika anda berfikir anda mungkin tidak toleran laktosa daripada apa yang anda harus mengelak daripada tenusu.

Dan ia juga penting untuk menjauhkan diri dari menggemukkan tinggi dan makanan kolesterol tinggi yang menyebabkan toksin terkumpul di dalam hati. Anda harus mengelak daripada makanan yang digoreng untuk sekurang-kurangnya sebulan. Ia dikatakan bahawa pundi hempedu bertindak balas kepada alergenik makanan dengan bengkak dan menyekat aliran hempedu. Ini juga boleh menyebabkan lebih banyak masalah.

Anda harus mengelak daripada makanan berikut sehingga batu anda lulus secara semula jadi: telur, daging babi, bawang, ayam, susu, limau, kacang jagung dan kacang.

Sebaliknya, anda juga perlu menambah beberapa makanan yang penting untuk diet anda untuk mula membersihkan pundi hempedu anda dan siram. Ini mungkin bahagian yang paling penting mana-mana rawatan di rumah penyakit ini.

Terdapat 2 kaedah-kaedah utama yang anda harus mengikuti apabila merancang untuk diet masa depan anda. Anda perlu sentiasa cuba untuk makan makanan yang mempunyai banyak serat dan anda juga boleh makan buah-buahan dan sayur-sayuran yang cukup untuk mendapatkan jumlah yang cukup vitamin C.

Serat adalah penting kerana ia adalah satu flusher semula jadi. Fiber akan mengepam banyak sampah yang mendapat dibina dalam banyak organ (hati, kolon dan pundi hempedu). Anda perlu melihat label mencari kandungan serat sekurang-kurangnya 3 gram. Bran juga merupakan sumber serat dan anda boleh makan ini setiap hari dengan bijirin.

Anda juga perlu mendapatkan banyak buah-buahan dan sayur-sayuran kerana kandungan serat dan vitamin C kandungan. Jelas sekali, serat akan membantu mengepam batu-batu. Tetapi vitamin C boleh berguna dengan menukar kolesterol ke hempedu tidak berbahaya. Ini penting memandangkan kebanyakan batu dalam pundi hempedu terdiri daripada kolesterol.

Berikut adalah senarai makanan yang membantu: alfalfa, epal, artichokes, barli, brokoli, lobak merah, saderi, limau gedang, lemon, oat, minyak zaitun, radishes, bayam, tembikai dan asparagus.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar