Kebaikan Minima Hip Pembedahan Penggantian

Kebaikan Minima Hip Pembedahan Penggantian

Pembedahan penggantian pinggul menjadi kebiasaan, ia kini lebih mudah dan lebih selamat untuk mempunyai prosedur yang dilakukan. Pakar Bedah yang berkelayakan adalah melakukan pembedahan dalam masa yang singkat dan dengan risiko yang lebih kurang kepada pesakit. Pembedahan minimally invasive penggantian pinggul adalah pilihan yang ramai pakar bedah memberi nasihat untuk pesakit mereka. Secara ringkas, mereka menggunakan portal kecil daripada incisions besar untuk mendapatkan ke laman web pembedahan. Ini menjadikan ia lebih selesa untuk pesakit. Pesakit akan mempunyai kurang kesakitan selepas pembedahan, tinggal di hospital yang lebih pendek dan pemulihan yang lebih cepat. Juga, kos keseluruhan operasi itu sendiri dikurangkan dengan drastik.

Implan hip bahawa pakar bedah menggunakan sebenarnya tumbuh menjadi tulang. Pakar bedah tidak memotong minimum kepada tisu di sekitarnya dan tulang yang menghapuskan sakit banyak untuk pesakit. Pakar bedah perlahan-lahan memasukkan implan pinggul melalui dua portal kecil yang kurang daripada dua inci panjang. Kebanyakan orang dapat pulang ke rumah dalam masa satu atau dua hari kerana mereka pulih pada separuh masa yang diambil untuk prosedur pembedahan pinggul lebih invasif.

Teknik pembedahan digunakan secara rutin untuk banyak gangguan hip biasa. Tanda pertama bahawa seseorang itu adalah calon untuk pembedahan penggantian pinggul bahawa dia sedang mengalami kesakitan dan kekakuan pada sendi pinggul mereka. Kualiti orang itu hidup amat terjejas kerana dia adalah mencari ia amat sukar untuk berjalan. Selalunya, orang yang mempunyai Osteoartritis yang merosot sendi, tulang dan tulang rawan di dalam badan. Dia juga mungkin mempunyai avascular Nekrosis di mana tulang sebenarnya mati dan aliran darah dihentikan. Satu lagi masalah biasa yang mungkin menyebabkan penggantian pinggul Artritis Reumatoid, yang inflames rawan dan tisu sekitar sendi pinggul.

Jika seseorang mengalami sebarang gangguan yang menyakitkan yang menghadkan keupayaan mereka untuk mendapatkan pembedahan di sekeliling, maka minimal penggantian pinggul adalah sesuatu yang mungkin bekerja untuk mereka. Ia adalah alternatif yang lebih baik untuk pembedahan penggantian pinggul tradisional kerana ia memerlukan masa yang kurang untuk menyempurnakan dan masa yang kurang untuk pemulihan. Syarikat-syarikat insurans lebih cenderung untuk meluluskan pembedahan jenis ini kerana jumlah kos yang terlibat adalah kurang

Tidak ada komentar:

Posting Komentar