Neti Pot Masalah

Neti Pot Masalah

Terdapat tiga masalah utama yang boleh berlaku apabila anda menggunakan periuk neti. Kebanyakan ini mudah diatasi.

Pertama, terdapat masalah air yang tidak mengalir ke dalam hidung dengan betul. Biasanya perkara ini disebabkan oleh hakikat bahawa anda telah memasukkan periuk dengan cara yang blok off muncung. Biasanya ini berlaku apabila seseorang menolak muncung terlalu kuat pada bahagian dalam hidung. Dalam usaha untuk menyelesaikan ini, mempunyai seseorang yang memerhatikan anda, dan membantu sudut yang anda periuk dengan cara yang akan membolehkan air mengalir dengan baik.

Satu lagi masalah orang telah adalah air tidak mengalir keluar dari hidung dengan cara yang mereka harapkan. Jika air tidak mengalir keluar dari lubang hidung yang lain, ia boleh menuju ke bahagian belakang tekak. Ini boleh diterima, hanya tidak menelan bendalir. Hanya meludah keluar ke dalam sink. Masalah ini boleh berlaku apabila terdapat sekatan yang luar biasa dalam rongga sinus, atau ia boleh disebabkan oleh memancing yang tidak betul kepala. Cuba untuk sengetkan kepala anda sejauh ke sisi yang anda boleh. Sebaik-baiknya, lubang hidung anda akan diselaraskan secara menegak. Jika anda tidak menyengetkan cukup jauh, air boleh mengalir ke belakang tekak. Ini tidak semestinya tidak baik, tetapi ia boleh menjadi tanda masalah dengan sinus anda.

Masalah ketiga yang manusia adalah sensasi rasa pedih apabila menggunakan periuk neti mereka. Ini biasanya hasil daripada solek penyelesaian yang mereka gunakan. Jika air tidak bercampur dengan pH yang betul, atau kemasinan, ia boleh menjadi tidak selesa. Terdapat beberapa penyelesaian pra-campuran yang dipanggil "hipertonik", dan mereka yang mempunyai kepekatan yang lebih tinggi daripada garam lapisan hidung. Ia direka untuk membantu mengeringkan sinus, tetapi sesetengah orang sensitif kepada perasaan. Penyelesaian lain mempunyai bahan tambahan lain daripada garam yang boleh menyengat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar