Pemulihan Jangkitan Yis Asli - 5 Home Pemulihan Berkesan Untuk Jangkitan Yis

Pemulihan Jangkitan Yis Asli - 5 Home Pemulihan Berkesan Untuk Jangkitan Yis

Ramai orang menjadi sedar kesihatan yang lebih dan mencari ubat semula jadi untuk mengubati masalah seperti jangkitan yis. Terdapat banyak krim dan rawatan yang disediakan di kaunter, namun bagi rawatan yang tahan lama didapati bahawa ubat jangkitan yis semula jadi adalah satu-satunya cara untuk menyediakan satu penyelesaian kekal.

Manfaat remedi jangkitan yis semulajadi adalah bahawa mereka boleh digunakan berulang kali, jika perlu, tanpa sebarang kesan sampingan yang buruk. Ini adalah sesuatu yang tidak mungkin apabila ia datang untuk rawatan yang melibatkan penggunaan ubat-ubatan.

Ia bukan satu tugas yang sukar untuk menyediakan ubat semulajadi anda sendiri. Walaupun meraih ubat pertama yang ada di farmasi adalah pilihan yang paling mudah, ia benar-benar adalah satu pembaziran wang pada akhir hari, kerana ia tidak akan menyembuhkan anda daripada keadaan ini.

Beberapa ubat jangkitan yis semulajadi boleh diwujudkan di rumah dengan bahan-bahan yang anda mungkin sudah mempunyai, yang membuat mereka sangat kos efektif. Ini bukan sahaja akan menjimatkan wang tetapi juga akan menjimatkan masa supaya anda tidak perlu duduk dan menunggu dalam pembedahan doktor.

Antara rawatan semula jadi yang ada telah terbukti memberikan kelegaan segera apabila ia datang kepada jangkitan yis. Anda boleh memilih dari beberapa perkara berikut:

Yogurt Plain

Rawatan ini telah banyak diketahui dan digunakan selama bertahun-tahun. The acidophilus dijumpai di dalam yogurt asli boleh membunuh ragi 'tidak baik' yang bertanggungjawab untuk jangkitan anda. Anda akan perlu untuk memilih yogurt yang tidak mempunyai perisa, buah-buahan atau gula. Anda boleh memilih untuk memohon yogurt ke kawasan yang dijangkiti secara langsung atau anda boleh memilih untuk hanya memakannya. Kedua-dua kaedah berkesan. Jika jangkitan adalah dalam faraj, beberapa mengesyorkan mencelup tampon dalam yogurt sebelum memasukkan.

Anda boleh menggunakan yogurt kerana ia adalah atau anda boleh membekukan ia menjadi kiub ais atau aiskrim. Anda mungkin mendapati kaedah ini amat menenangkan dan ia biasanya akan mengambil pembakaran dan sensasi rasa pedih yang merupakan ciri masalah ini.

Menggunakan ubat-ubat jangkitan yis semulajadi dapat melihat jangkitan yis anda hilang dalam masa beberapa hari.

Acidophilus

Terdapat makanan yang anda boleh memilih yang mengandungi acidophilus untuk membantu anda membersihkan jangkitan yis anda. Ia biasanya hadir dalam yogurt dan produk tenusu yang lain. Lain kali anda berada di pasar raya, membaca beberapa label produk untuk membantu anda dalam mencari makanan yang tinggi dalam acidophilus. Pilihan lain adalah untuk membeli versi yang serbuk, yang biasanya boleh didapati di kebanyakan kedai-kedai makanan kesihatan.

Gentian Violet

Ini boleh berlumur di kawasan yang dijangkiti untuk memberikan kelegaan. Jika anda mempunyai jangkitan faraj ia boleh menjadi idea yang baik untuk memakai tuala wanita selepas anda telah memohon rawatan.

Apple Cider Cuka

Ini dianggap sebagai salah satu yang paling kuat daripada semua rawatan jangkitan yis semulajadi. Ia mempunyai potensi untuk menyengat sedikit supaya kami tidak menyarankan anda memohon sebagai krim untuk jangkitan. Adalah lebih baik untuk mencairkan ia dengan air; alternatif anda mungkin ingin menambah kepada air mandi anda.

Buttermilk

Ini adalah ubat yang hebat untuk membina daya ketahanan badan untuk pembangunan selanjutnya jangkitan yis. Jika anda sedang menderita dengan jangkitan, cuba minum segelas setiap hari untuk meningkatkan gejala anda dan keadaan keseluruhan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar